lördag 30 maj 2009

Tessie Tullan Kattfan


Vi satt i vanlig ordning å spelade Yatsy i köket igårkväll. Plötsligt hör vi pipande under kökssoffan. Jag han tänka: har hon en pipleksak här..? Jag å Rebecka tittar på varann å konstaterar att hon har tagit in en mus. Rebecka upp med fötterna i soffan å jag ser att underläppen darrar till. Hon tycker verkligen det är jättejobbigt. Gumman.. 
Tessie sticker iväg in under sängen å hela tiden piper musen. När hon flyttat sig ut från sängen, lyfter jag katten med musen i munnen. Min enda tanke där är att jag vill ha en bild på detta! Jag, katten å musen. Haha.. I det läget släpper hon musen å jag skickar katten på toa. Rebecka sitter å pratar i telefon. My God, kvinna, hjälp mig istället! När jag kommer tillbaka till vardagsrummet är musen borta. Faan. Kollar runt å bakom allt. Ingen mus. Kan den verkligen hunnit sticka ut på balkongen? 
Vi fortsätter där vi var, å flyttar sen in till datorerna. Rätt vad det är, hojtar Rebecka att den är där! Skriver till Motala att han får vänta. 
På med skorna, fått för mig att dom kan bitas. :P
Borta igen! För sketen.. 
Tillbaka till datorerna.. 
Ytterligare en stund senare ser jag den, å nu är det fokus. Nu ska den ut! Herregud, den måste ju va superstressad! 
Ser den drar in under sängen. Sängbordet upp i sängen. Ut med sängen. Ut med bokhyllan! Musen ut i hallen bakom skänken. In å peta där. Musen tillbaka in i vardagsrummet, in bakom soffan. Ut med soffan från väggen, å den väger BLY! Iväg igen, nu bakom tv-bänken. Den också ut från väggen. 
Där får jag den! Upp på sopskyffeln. Den iväg å jag sopar, sopar å sopar upp den. Balkongen nästa. Min tanke är att kasta, nä.. Släppa ut den i buskarna. Då har jag fått med en av Tessies bollar på skyffeln å den tänker jag inte släppa ut. Musen hoppar av skyffeln å springer iväg. Kommer inte så långt för det är inte så mycket springa där. Lille vän.. Jag fram med sopen igen. Då hittar den mellanrummet mellan räcket å väggen. Där får den kämpa. Håll in magen, Britta! 
Äntligen är musen i frihet!! 
Å vi kan andas ut igen.. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar