lördag 9 maj 2009

Hallon. Jävla hallon!

Det har varit en mycket bra dag på jobbet! Precis som vanligt när jag & P jobbar ihop. =)
Hon gick hem vid 15 & då satte jag mig vid datorn & skulle skriva ut etiketter för nästa dags matlådor.
Kollar mailen & ser att där är ett ifrån (tror jag hon är) högst ansvarig för kosten inom kommunen. Vad i hela friden ville HON oss en fredagseftermiddag 1654??
Det är en varning. En varning, då de hittat calicivirus (vinterkräksjuka) i de djupfrysta hallonen som vi använder. Fel! De som tidigare var djupfrysta, men som NU ligger i 90personers magar. För ända in i helvete!!
Jag kollar alltid mailen när jag sätter igång datorn på jobbet. Varenda eviga morgon gör jag samma procedur. Utom på helgerna, för då har det ändå inte kommit några. ALDRIG!
Tills nu..
Ringer P som alltid är lugn som en filbunke. Funkar fan inte att prata med henne, för jag blev skitspak på en gång. Va gör vi..? Inget, svarar P. Vi kan inte göra nåt. Informera vårdpersonalen. Men hemtjästen då? Inget svar hos dom.
Sedan de där hallonen togs ur frysen igårmorse, har JAG ÄTIT FYRA PORTIONER!!
Pratar igen med vårdpersonalen. Konstaterar tillsammans att om jag kunnat äta fyra portioner hallon, utan att det brutit ut på mig BÖR vi klara oss.
Men de gamla då..? Okej, att jag som är ung, frisk & stark klarar mig, men de som är svaga & sköra?!

Så nu sitter jag här i soffan hemma & tänker på alla de 90 personer vi idag serverat mat som kan vara skadlig för dom. Och är det inte så att jag har lite svid i magen..? Ni vet hur det är just med magsjuka, eller hur? Usch..

Den här ångesten leker man inte med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar