onsdag 20 maj 2009

Strömavbrott & intima bekymmer

Idag har jag haft en bra jobbedag. Mycket kul & tok med S! =)
Slutade 14 idag, skönt..
Skulle va på Öxnehaga vårdcentral kl1430, regnade som tusan precis innan jag slutade & åskade. Så in i bängen!
Fick skjuts upp för backen, vilket var gott för det är en sjujäkla backe.

In på vårdcentralen & fick sitta ner (såklart!!). Ett tu tre, så gick strömmen!! Så snopna alla blev, & fnissiga. Jag också! Alla runt omkring började prata & undra när reservaggregatet skulle hoppa igång. Hände inte ett smack! Tog fyra minuter innan strömmen kom tillbaka. Får det vara så på en VÅRDCENTRAL??

Mitt ärende på vårdcentralen är av intim karaktär. Jag får då & då nåt som heter bakteriell vaginos. Eller, då & då.. Nä, haft 4 gånger. De kan inte säga riktigt varför man får det, men det är inget farligt & inte smittsamt.

När jag bokade tiden frågade jag om det var en kvinnlig eller manlig läkare. Det var en manlig. Shit, precis som förra året. Då var det en utländsk manlig läkare & han valde att inte undersöka mig, vilket jag var tacksam för. Han tog mig på mina ord & det räckte fint.
Således fick jag liiite ont i magen när sjuksköterskan sa att det var en manlig läkare. NU kommer vi till det jobbiga..
Var väl kanske 28-30, max, av utländsk härkomst & såklart riktigt snygg.
Fy, för den lede.. *rodnar*

Han märkte att jag visste vad jag pratade om & frågade med antydan till ett ..fleende (JA, jag råkade säga så när jag berättade detta för Rebecka) om jag tyckte jag behövde undersökas.
Tack, men nej tack! Skriv ut receptet & skicka hem mig!!
Han var inte helt bekväm med situationen heller. Skulle jag ha legat där med musslan bar framför en tokfin läkare med heeelt otroligt vackra ögon. Nope, inte en chans!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar