fredag 8 maj 2009

Kräftskiva!!

Igår skulle Kaj kommit & bytt grejor med mig + att han ska sätta upp knivlisten som jag köpte för två veckor sen. Messade igår för att kolla tiden. Han undrade om vi kunde ta det idag, fredag, istället. Javisst, men Rebecka & Tessie kommer in. Bara så han skulle veta att han inte kunde/fick stanna. OM han nu skulle vilja det.
Ringde honom 1520 idag & väckte honom! Då skulle han jobba natten & glömt meddela att han inte skulle komma ikväll. Hrmm.. Gillar jag inte helt. Skulle verkligen vilja avsluta det kapitlet.

Rebecka & ev Tessie ska komma vid 18-tiden. Undrar när hon kommer. 1845, kanske..? ;)
Vi ska äta kräftor ikväll!! Gott bröd, Bregott havssalt & morfars starka (& 18%-ig) Brännvinsost!
Moffa!! :P

Nu in & duscha. Blev helt dyngsur när jag gick hem. Tok-illregnat här idag. Och åskat, så vida pass att jag blev lite nervös..
Pratade med en av killarna i vården när det åskade som värst. Frågade om han kom ihåg åskovädret i somras när vi jobbade helg. Jodå, det gjorde han, & han berättade att han faktiskt då var lite stirrig. Skönt att höra att även en stor, stark man kan reagera på åskan. :)

Duschen, var det ja.. Distä. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar