torsdag 7 maj 2009

Tandhygienisten

Jag var ju hos tandis idag.
Min mycket trevliga tandhygienist heter Maria. Hon är pedagogisk, lugn & metodisk.
Vi har inte setts sen i september & jag trodde att jag skulle få skäll.
Men nä, det var inte så mycket att göra, sa hon, så vi kör utan bedövning.
Utan bedövning?? Jag vet att det låter löjligt, men jag tycker allt man gör i munnen gör jätteont & behöver bedövning.
Sista gångerna jag har varit där har de haft en jättestark bedövning, vilken har givit mig ont i huvudet & hjärtklappning. Inte så angenämt..
Nåväl, hon satte igång med löftet att bryta när jag ryckte till av dödlig smärta. Måste säga att hon driver mig framåt på ett bra sätt, hon liksom ignorerar när jag visar att det gör ont. Klart, skulle jag rycka till mycket, vet jag att hon bryter! Man klarar mer än man tror.

Vips, så var det färdigt! :)

En timme tog det & vi hann prata igenom min separation, min viktminskning, hennes sambos arbetslöshet & sommar, sol & semester! & barnlöshet. Precis som alltid.
Önskar bara att hon varit min frisör istället. Haha..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar