tisdag 16 juni 2009

Vilken mysig dag!!

Inte hade jag behövt va orolig, inte! :D
Redan i bilen pratade dom på, flickorna.
Kom till Stadsparken redan vid 10 & lekplatsen fick godkänt direkt. De for minsann iväg som tusan. Vi vuxna tog korg & filtar & gick efter. Satte oss på en bänk i närheten & tog kaffe & cigg. Satt & småpratade. Iband kom Storan, Mellan eller Lillan & tittade till oss. Speciellt Mellan sökte sig till mig nästan direkt. Sicken go tjej! Eller ja, det va dom allt alla tre..

Gick iväg upp bland djuren, kollade in getter, får. Diskuterade vad det heter om det är flera lam.. or..? Lamer? Till slut säger Storan; det måste heta flera lamadjur. Härlig då!

Gick vidare i skogen & jag började äntligen andas lite lättare.
Ner till änderna. Givetvis hade jag bröd med mig, så de fick en del. Rätt vad det är ser jag Lillan står & äter brödet hon ska ge till fåglarna. Men för tusan, det är ju gammalt! Hon bara tittar på mig & säger; det va ju jättegott! Haha.. Lika härlig hon!

Dukar upp till fika på filtarna & givetvis vill alla tjejerna sitta bredvid mig.
Så blir det ju. =) Massa provandes av varandras solbrillor. Prat & skratt. Dessvärre tycker jag att deras pappa verkade lite tillbakadragen. Märkligt. INTE för att jag tänkt mig massa fysisk kontakt, men ändå. Känns som om jag var den som fick prata för att det inte skulle bli tyst när flickorna gått iväg till lekparken igen.

Storan plockade en stor bukett blommor till mig. Glad jag blev!


Både vi & ungarna stojjade omkring på lekparken tills det var dags att åka till mig & laga lunch. Körde säkert kort; mackisar & köttfärssås. :D
Alla tre var med & rörde lite i grytan, hackade grönsaker, dukade.. Herregud, vad jag mös! Är ju det jag önskar. Familj. Trygghet.

När tjejerna var inne & lekte med Tessie (vilket hon tålmodigt gick med på), passade jag på att fråga Motala hur han tycker att det känns. Han tittade lite på mig & sa att han inte känt efter ännu. Inte alls..? Frågade jag inte, men tänkte.
Nåt måste han ju tänkt, annars hade han väl inte velat att jag skulle träffa flickorna. Även om det var som vänner.. Förstår inte.

Tog vårt kaffe & gick ut till tjejerna i lilla, lilla lekparken utanför mitt hus. De sprang fram & tillbaka till lägenheten & hämtade ut diverse bunkar & grejor. De lagade ju mat i sandlådan. Haha..

Vid 15 så skulle de åka hemåt. De hade mer att göra idag & jag skulle iväg med jobbet & sommarfika. Plockade in ALLA grejor & det blev massa kramar i hallen. Mest mellan tjejerna & mig. När Motala skulle gå, bad jag om en kram till. Hade inte Mellan varit där, hade jag givit honom en puss på kinden. Men, hon plirade sådant med ögonen mot mig, att jag absolut inte vågade. Rätt glad för det nu.

Tittade in i köket & där..


Vände ut i hallen igen & svirade om till jeansklänning & leggings. Är det sommarfika, så är det! :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar