tisdag 16 juni 2009

Sommarfika med kollegorna

Hade fått instruktion av S att vara på ett av våra syskonkök 1615 för färd till Tenhult. Skulle till en kaffestuga där. Det lät ju mysigt! :)
Vi var fyra stycken som slöt upp där, men inte P. Nähä..
Kollegan L ringde då & kollad upp. Hon var redan på plats i Tenhult.
Vi kvistade iväg, vi också & kommer till en liten stuga på landet. Såg jättemys ut!
Någon påpekar att de stänger 1700. Oj, vi var ju inte där förrän 1640. Okej, vi kör så ändå!

Jag hade redan innan bestämt mig för att jag ville ha räkmacka, men såklart hade de bara på thekaka. Otäckt, tycker jag. Fick bli en bit smörgåstårta istället. Mumma!
Flickan bakom disken frågar om vi ska ha kaffe alla fem. Jodå, svarar vi. Då talar hon om att hon ska sätta på nytt till oss. Gött! Service det. :D

Sitter ner & upptäcker att min tårta inte smakar nåt annat än thekakebröd. Usch!
Då kommer flickan till vårt bord & säger att hon stänger nu. Vi okejar & sitter kvar. Hon måste väl ändå plocka lite..? 1703 säger hon; jag stängde nu.
Alla fem reser på sig & går. Så var det med den servicen. Om flickan ändå sagt nåt i stil med att hon är ledsen att hon måste stänga, men att hon har ett möte i stan. Vad som helst, utom de korta meningarna.

Vi satte oss i bilarna & åkte till en liten butik i Tenhult. Köpte en liten plutt-present till mig & en till Rebecka. :P

Åkte hem & tog disken. :/
Katten Tessie har jag inte sett till sen vid 15-tiden. Börjar bli läggdags här, så jag ska ta en runda ner till ån & spana. Där verkar hon ju hänga varenda dag nu. Luktar dy när hon kommer hem. Tullan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar