tisdag 9 juni 2009

My God, vilken kväll..

Idag har Tessie-Tullan varit ute hela dagen när jag har jobbat. Hon vägrade komma in när jag ropade imorse. Då får hon också ta konsekvenserna. Gissa om hon kom galopperande när jag ropade vid hemkomst! :D
Direkt till matskålen.

Ikväll satte inte jag mig ner förrän exakt klockan 22.
Varit i farten ända sen jag kom hem. Rebecka kom in nästan direkt. Tog ett par rundor Yatsy & Rebecka fixade kvällis. Lax i ugnen under täcke med smak av hummer, räkor & Kvibelle Cheddar. Pasta & broccoli till. Det är så Guda-gott! Även om det idag var lite för salt. :P

När Rebecka fixade käk, så började jag damma av här. Plockade lite. Jag har en liten oroligkänsla i kroppen. Nä, inte orolig. Rastlös får jag nog kalla det här.
Dammsugade (heter det så???) lägenheten & städade toa. Smsade lite med ett par män under tiden. :)
Fram med moppen & tvingade Rebecka sitta kvar i soffan.
Efter det blev det promme. Med stavar idag. Regnade lite smått, men inget som störde mig. Full fräs framåt!! :D En halvtimmes promenad, varav en kvart i ganska bra regn & sen hemma..
Cigg på balkongen & sen in i duschen. Däremellan ett sms till Motala för att kolla att han fanns på msn när jag kom dit. Johodå, visst var han! *glad*

Nu har Rebecka sagt att jag måste lägga mig. Ska jobba ända tills på söndag, så hon har nog rätt. Skulle varit ledig på torsdag, men S på jobbet har student hemma på fredag. Klart jag hjälper till om jag kan! Inte så ofta jag kan ställa för någon av de andra, eftersom jag jobbar mest procent. Kul att det funkar nån gång. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar