måndag 15 juni 2009

Till Telia

Nu har jag bytt till Telia, har många fler som har det än Halebop.
Skickade mitt porterings-sms igårkväll, sent & idag på morgonen har jag fått sms från Telia att jag nu ringer med dom & att jag måste byta till det nya sim-kortet när jag får det. Såg också att min prisplan var på 1.99kr till alla. Galet! Jag vill ju såklart ha som Rebecka har det. 99kr / månad för fria sms & nåt annat för de fria samtalen.
Jag in på banksidan & tankade kortet. Nytt saldo: 330kr. SEN slår det mig att jag läste någonstans att saldot inte flyttas över till nya sim-kortet. VAD faan har jag gjort!? Om jag både smsar & ringer gratis (nästintill), hur ska jag då kunna spendera 300 kr på en vecka??
Upp med mobben & ringer Telias kundservice. Tack vare att jag byter från Halebop till Telia (som ju är i samma koncern), så ligger mitt saldo på telefonnumret & inte på sim-kortet. SKÖÖÖNT! Jag kan inte säga att jag riktigt förstår hur det funkar men skit i det. Bara pengarna finns kvar & det ska de ju då göra.

Motala ringde innan. ;)
Eftersom det verkade tokigt med tid att träffas nu när barnen har sommarlov, så föreslog jag att han & tjejerna ska komma ner imorgon & åka till Stadsparken. Bara för att få några lära känna-timmar. Tjejerna litar jag på sköter sig själva. De är ju ändå 7, 9 & 11. Min tanke var att vi kunde sitta på en filt & dricka kaffe medans de springer runt & leker i solskenet. :P
GIVETVIS skulle vi ses som vänner!!!
Han skulle fundera på det, de hade väl lite planerat för imorgon egentligen.
Skulle vara kul tycker jag, men jag är ju verkligen inte ensam i det här. Verkligen inte! :)

Idag skiner solen här! :D I Motala hade de visst 20 grader varmt & solsken igår. Idag är det storm & regn där. Där fick han för sin kaxighet!! :P
Sa till honom att även om det börjar regna här idag, så kommer jag givetvis inte säga det. Haha..
Rebecka är iväg ett tag nu, men har bestämt att det blir en kubb-eftermiddag idag. :D

Katten Tessie väckte mig strax efter 10 idag & ville ut. Hon kommer väl in fram mot kvällen. Tullan.. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar