tisdag 2 juni 2009

Ge blod - ge liv

Idag har vi varit & lämnat blod. Var första gången för mig sedan juli förra året. Anledningen till det långa uppehållet var att vi gaddade oss i oktober. Vid tatueringar så får man ett halvårs karens. Nu var det dags. Rebecka hade inte fått någon kallelse, men hängde med ändå. Givetvis gick det bra ändå!



Vi hamnade på britsarna bredvid varandra & i vanlig ordning underhåller vi omvärlden. Båda sköterskorna fnissade mest hela tiden när vi var där. Såklart! Hur skulle dom kunna låta bli..? :P
Blev såklart kanelbulle & äppeldricka efteråt. Jag tar alltid samma, är en del av grejen för mig. =)

Förut fick man femtio spänn i kontantersättning, men det var visst borttaget sedan nyår. Nu fick man en presentkupong som gäller på ett stort antal affärer.
Bra idé, måste jag säga. Jag gillar att ge blod. Känns att jag gör en insats. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar