onsdag 1 juli 2009

Schh.. dom sover..

Idag åkte jag & Rebecka till Vittaryd & hämtade hit två av fyra syskonbarn. Annie & Edvin ska ha lite semester i stan. :)
När vi åkte upp, åkte vi under ett heeelt galet åskoväder. Kändes i hela bilen. Nästan, nästan så tom jag tyckte det va otäckt emellanåt.
Å så himla kladdigt.. Fast det har ju alla haft idag så det är inge märkvärdigt. =)

Stannade till å köpte Foppa-tofflor till Edvin, militärmönstrade.
In på Blomsterlandet & köpte ett par lavendlar & tok-cerisa krukor. Dom kommer jag nog ALDRIG slänga!! Haha..

Hem till stan, lasta ur bilen. In å brygga kaffe, packa fikakorgen & i badisarna. Visst, det småduggade lite men man måste leva på hoppet! Va uppehåll när vi kom dit, fast helt mulet & lite åska som mullrade långt, långt borta. Badade kanske en halvtimme eller så, sen i kläderna & hem.

Fixade middag medans Edvin å sen Annie duschade. Spagetti & köttfärssås. Vatt sugen några dagar på det. =)
Käkade & ringde sen Telia. Ville veta vart min nya mobil tagit vägen. Den hade visst kommit till min tjolle här uppe. Iväg å hämta så klart! :P

Hem å duscha, sen va jag å Annie å handlade lite.
Strax innan 22 bäddade vi upp soffan & skickade ungarna för å borsta tänderna.
Tog lite tid innan de somnade, men det gör det ju.

Imorgonförmiddag ska vi till Monkeytown & på kvällen ska vi å kolla Ice Age 3.
Ungarna vet om Monkeytown, men inte bion. :D :D :D

Nu har jag å Rebecka haft lite vuxentid (heter det inte så när barnen har lagt sig..?). Spelat Yatsy & Rummikub samt haft lite msn-tid.

Duktigt hög tid för sängen. Kommer bli olidligt varmt i lilla rummet inatt..
Jag & Rebecka får väl kasta tärning om vem som ska trängas med barnen i soffan.
Skulle plockat in hennes extrasäng från Norra idag, men den glömde vi. =/
Sängen, va det ja.. Lång dag imorgon! Men, skit i det. Jag har semester. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar