måndag 27 juli 2009

En god gärning

Igår på förmiddagen ringdes det ifrån mitt förra jobb. De frågade om jag kunde komma & jobba som idag. Klart jag kan, så länge mitt jobb fixar det ändå. Oumbärlig, du vet.. :P Eller inte! De fixade så jag kunde åka ner till gamla stället & där möttes jag med kramar & komplimanger. Träffar inte dom så ofta, så blir alltid lika kul!
Komplimangerna är för viktminskningen. :)

Hade en riktigt bra arbetsdag & hade mycket hjälp av praktikant-Matilda. En himla go tjej som är mycket bättre än de praktikanter vi haft denna sommaren. Låter illa, men så är det.

Jens verkar upprörd över att han blir dumpad. Jag är så rak jag bara kan, men vänlig ändå. Idag har han tyckt synd om sig själv & bett om ursäkt för att han ställt till det för mig. Hrmm.. Inge smickrande drag.

Gbg ringde nyss & mat-porrade. Haha.. Pratade om skaldjurssoppa med vitlöksdoftande bröd-trekanter. Blåbärspaj med vaniljkesella.. Jag pratade löksoppa gratinerad med massa stark ost. Han ville ha en klar grönsakssoppa med små fina Polly-formade kalvköttsfrikadeller. Usch, det vill jag inte ha!! Mat-porr i 9 minuter & sen hejsan me sig.

Pratade med Thomas innan. Han vill att jag ska åka hoj med honom imorgon. My God!!
Hur ska jag våga..? Ringde faktiskt till morbror Totte & bad om tips & råd. Vill inte göra bort mig för tusan! Både Totte & moster skrattade gott & det förstår jag. Gör jag också, men det är ett lite mer nervöst skratt.. *håller andan*
Imorgon kommer han innan 09 & levererar frukt & grönt. Någon kram blir det inte, det har vi pratat om. Än så länge finns det ingen anledning till det, alltså, inför mina arbetskamrater. Privat? Jatack, gärna en kram. :D

Klockan är nu halv elva, igen.. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar