måndag 13 juli 2009

Resumé av helgen

I lördagsmiddag så hämtade Sthlm mig, som vi från & med nu kallar vid namn. Han heter Jens. :) Han var & hämtade mig i Vittaryd innan familjen kommit hem. Jättekram när han klev ur bilen. Inte så mycket längre än mig, men i alla fall inte kortare. Haha..
I bilen blev det allmänt prat, funkade rätt fint. Han var nog väldigt nervös, men det släppte mer & mer under dagen.

Kom hem till jobbisens päron, där vi skulle möta upp dom. Dom i detta fallet är A & K. Vi fyra hade en parmiddag planerad. Åkte iväg sedan vi fått kaffe & kaka hos A´s föräldrar & barnen lämnade i tryggt förvar. :)
Åkte ner till stan & parkerade bilen. Gick iväg mot Piren. På Piren är det ett gäng sommar-restauranger med mycket folk & högre priser. Jag har nog allt genomskådat dom! Visst, det är mysigt, men i vanliga fall väljer jag hellre ett ställe i stan. Jens har dock aldrig varit på Piren så det var givet. Gick en sväng & bara umgicks. Lärde känna varann i verkligheten. :D

Kollade in menyerna på de olika restaurangerna & valde Dal Baffo. Bra inne i stan, så det borde va bra där. Fick ett bra bord & givetvis så kunde jag inte bestämma mig. På tok för mycket gott! Sa att nån annan fick välja vad jag skulle äta. Jens valde kalvfilé Oscar. Det gjorde han rätt i! My God in Heaven, va gott det va! Köttet helt perfa, sås & potatis också. MEN, de där grönsakerna hade jag kunnat äta mig proppmätt på! Aningens kokta & sen lätt påfrästa. *mums*

När vi satt & väntade på maten så fick bordet bredvid in sina desserter. En var en liten tartlette som såg helt choklad eller tryffelfylld ut. Serverades med vaniljglass & färska jordgubbar. Jens frågade om jag önskade en sådan till dessert, men det tyckte jag inte behövdes. Däremot så kunde vi visst dela på en.
Måste vatt supergulligt att beskåda.. Han, jag & en chokladtartlette. Dock INTE choklad- eller tryffelfylld. Endast en våffla som var chokladsprayad. Hrmm.. aningens besviken blev jag allt. Och fast jag inte gillar glass nåt vidare, så var den såklart god! :)

Gick en svänga på stan & nog myste jag lite när han la handen på min rygg. Min lilla ängslan att vi inte skulle synka i verkligheten va borta.

Kände att jag inte ville kvällen skulle ta slut ännu, så jag frågade om jag kunde hänga med ut till A & K. Det är ju ändå 3.5 mil så det krävdes ju skjuts hem senare.
Satt på deras altan & tog kaffe & likör. Vuxet, va?! :P
Kollade en film på tv & hela tiden så hölls det handen & allmänt klappande & mysande. Joo, det kändes fint.

Vid 23-nånting så körde A & Jens mig hem. Jens & jag satt bak. Mer hålla handen & lite pussar. ;)

Fick ett sms när de lämnat av mig. Han tackade för en underbar kväll. Det kunde jag också göra.. :D :D :D
Terrade såklart sovande Rebecka med berättelse om hela kvällen. :P

Söndag..
Jag & Jens hade bestämt att vi skulle ta en runda i Stadsparken. Prata lite själva. Jag valde å fixa en liten kaffe-korg att ta med.
När han hämtade mig så var det spöregn.. Fick bli en sväng till a6 istället. Gick runt & kikade, pratade. Lite småmys mellan hyllorna.. ;)
Rätt va det va så stötte vi på A & K. Kanske ska uppdatera förresten. K är bror med Jens.
De skulle äta lunch på Ikea, så vi hängde på. Givetvis köttbullar för min del!
Även idag så bjöd Jens.
Käkade & lämnade sedan övriga sällskapet. Vi åkte till Stadsparken & gick lite. Satt & kramades på en parkbänk. :D
Talade om att jag ville hänga med hem till A & K. Åkte inom mitt & hämtade tandborste & andra nödvändigheter.
Fick lite fika på altanen & sen spelade jag tv-spel med barnen. När A & K gick in för å natta barnen, passade vi på å smita ner till gästrummet.

... ;)

Måndag..
Vaknade 08 av att lillkillen hojtade att han inte ville va på fritids. Gick upp & fick lite kaffe i oss & lite frukost. Jens skulle köra till Sthlm idag & sen vidare till sommarstället 40 mil norröver.
Massa pussar & kramar i bilen & ett vi ses om ett par veckor. Jag hoppas faktiskt att det blir så. Att jag inte tröttnar eller hittar nån annan som bor närmare..
Vi har givetvis pratat en del om det där. Han säger att han lätt kan tänka sig att åka ner varannan helg eller så. Också pratat om att OM detta ska bli nåt, så är det lugnt tempo som gäller!
Helt klart mys är han iaf!! Trivdes väl i hans sällskap. :D

1 kommentar:

  1. Hmm, blir skeptisk till sanningshalten i detta inlägg. Vääääldigt skeptisk!

    SvaraRadera