onsdag 29 juli 2009

My God in Heaven, vilket äventyr!!

Detta var bland det härligaste jag vatt med om, skulle jag vilja påstå!!

Thomas skulle hämta mig kl17, give or take. Sa att han skulle köra förbi huset så jag visste när han var här. Dvs, så jag kunde gå ut till stora vägen. Ville inte gärna bjussa grannarna på det spektaklet.. *svälj*

Jag klädde dock på mig lite tidigare & gick ut till stora vägen, kunde liksom inte sitta still här hemma. Åjo, lite tuff kände jag mig i de där kläderna! :P
Rökte typ 4 cigg på nolltid. Ärligt talat, så hade jag det jättejobbigt..

Innan han kom, så passerade det 4 stycken hojjar. Fy fasiken, va jobbigt.
När väl rätt kille kom, blev det en kram & genast fram med handskar, solbrillor & hjälm. Bara det, att få på sig alla grejor med skakande händer. :(

Han satt upp & klappade på sadeln bakom sig. Hjälp.. enda jag kunde tänka på va Rubbade Rebeckas ord; du kommer halka ner på andra sidan, gumman. Det gjorde jag inte. Naturligtvis var det inte den mest graciösa uppstigningen, men upp kom jag.
Han hade ögonblicket innan meddelat att vi måste stanna å tanka. Tusan också, då måste jag ju av å på en gång till. Jag höll nog fasen andan mellan hemma & macken som ligger några hundra meter bort. Tuggade iaf inte på mitt tuggummi som jag stoppat i munnen av taktiska skäl. Min tanke var att om jag tuggar på det, kommer jag inte tänka så mycket på det andra jag håller på med.
På hojen igen & iväg mot Skärstadal, ett samhälle nån mil utanför stan. Där tar han rökpaus! What, varför?? Just keep on going! Jag gillade det redan!! :P
Där fick jag minsann.. ;)

Iväg igen, mot http://www.sockertoppen.se/ på Grännaberget. Där serveras duktigt goda räkmackor & det hade vi bestämt innan att vi skulle dit, när jag väl behagade hänga med. Jag kan inte fatta vad jag tvekade över..
Väl där fick vi vänta på käket ca 40 minuter, men det va det värt. Riktigt mumma!
Lite paus utanför efteråt & vidare mot Gränna hamn. Mycket härligt ställe! Dessvärre stannade vi inte, för det såg ut å bli dåligt väder. Hemåt igen, men annat håll nu. Småvägar & helt ljuvlig natur. Underbart med alla dofter.. Känslan att sitta trygg bakom en mysig man..

Stannade till vid Oset, Huskvarna för en rökpaus. Stod å pratade lite.. gick genom kvällen. Jag kan inte annat än att säga att jag är jätteglad att jag till slut vågade & att jag gärna hänger med fler gånger!!

Väl hemma så var det okej att släppa av mig vid huset. Nu hade jag ju nästan rutin på å kliva på å av. haha..
När jag började ta av hjälm osv, så säger han att jag kan ju behålla grejorna hos mig, för vi lär väl åka snart igen. Shitt.. jovars, kommer vi kanske.. :D
Pratade om att åka runt Vättern en ledig söndag. Det skulle jag absolut gilla!
Tack, Thomas, för en jättehärlig första upplevelse på en motorcykel!! *kramar*

2 kommentarer:

  1. Skönt att de gick bra, gumman!
    Å att du gillade de!
    Är glad för dini skull!

    Kram, kram!

    SvaraRadera
  2. Tack, gumman!
    Faktiskt, så ser jag redan fram mot nästa runda.. :D

    SvaraRadera