torsdag 2 juli 2009

Igår var det fart!

Igår när vi kom hem från Monkeytown blev det sill- & skinklunch.
Smarrigt som tusan! Barnen åt med god aptit, precis som vi andra.
Talade om för dom att vi skulle på bio lite senare.
Vi skulle se Ice Age 3. Inte för att jag är så himla förtjust i Ice Age-filmerna, men jag vet att barnen är & att Rebecka är. Så klart vi skulle se den! :D

Efter maten grejades det med mobilerna här. Jag med min nya, Rebecka med min gamla & Annie med Rebeckas. Virrvarr av mobiler, batterier & minneskort. Haha..
& såklart Edvin med sin. Ett glas till ett cykellyse. SÖTAST DÅ!!

Iväg till bion i lagom tid, hade lite svårt å hitta parkering med det löste sig efter några varv.
Filmen var över förväntan för min del! Så himla kul! Jag & Rebecka skrattade först av alla (såklart) å då hade filmen knappt börjat. Asakul, för å citera Edvin.
Kul att dom gillade den.

Hem, bytte om till badisar & iväg till Åsa. Ett par hopp i vattnet & lite lek vid strandkanten för Edvin sen hem igen. Var där kanske en halvtimme. :)
Beställde en familjepizza på vägen hem & smaskade i oss den under tiden som vi pratade om vad som vatt bäst med dagen. Edvin hojtade Monkeytown, medans Annie valde filmen. Säkert för att hon inte fick ut så mycket av Monkeytown. Rebecka valde badet & jag har svårt för å bestämma mig om filmen eller badet var höjdpunkten.
Till slut bestämde jag mig för filmen.

Sängen fort som tusan för ungarna. Edvin på luftmadrassen, Annie i bäddsoffan där Rebecka också skulle sova. De slocknade direkt, de små liven!

Vi tog ett par Yatsy & sen cigg på framsidan. Funderade på å dra igång datorn, men pallade inte. När vi kommer in i vardagsrummet / sovrummet ser vi att luften är på väg ur madrassen. Edvin låg verkligen som i en hängmatta. Vi fnissade NÄSTAN ihjäl oss!! Togs en massa bilder av Rebecka, men jag får hänvisa till ett kommande inlägg. Haha.. stackarn!

Läste ett tag, men bokstäverna mest gled ihop, så släckte ett tag senare.
En himla mysig dag! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar