söndag 18 oktober 2009

Partyweekend!

Fredagen funkade fint på jobbet, även om jag var väldigt angelägen om att komma därifrån. Började tokregna en stund innan jag skulle gå, men som tur va så kom Affi & räddade mig. Tackar! :)

Hem, microvila, dusch & fix. Rebecka kom in. Ett glas vin & sen ner till stan. Kompisen John nästan-lovade att han skulle komma ner, men nä. Återigen banga han!
Dåligt.. Är vi verkligen så tråkiga..?

AW på Centrum. Mycket småttingar ute & tidiga va dom. Moffade i oss lite buffé & sen vidare till Velvet. Alltid lika kul! Träffade Jenny som vi blev kompis med för några helger sen. Allmänt tjat med folk. Å fina va vi! :D

Lördagförmiddag köpte jag prinsessbakelse & överraskade Rebecka med. Så glad hon blev, gumman. Kul.

Hängde ett tag på soffan här hemma & sen packade vi väskorna & tog bussen till Norra. Mysa med kissarna & vilade en timme. Dusch, fix & ett glas vin. Sen bussen in till stan.
Minst lika kul som fredagen!

Mina brillor hade jag i etuiet & under kvällen förvarades det i jackan i garderoben. Så även när vi gick mot bussen. In till Tjabo på Kebabbaren & tjatade lite med Martin som jobbar på Shell, Hva. Rebecka ringde & påtalade att bussen väntade på mig. Iväg som ett spjut & på bussen.
Åkt några hållplatser när jag ska peta ut linserna & på med brillorna. Fodralet är borta. Fan, vilken panik. Ontont i magen. Pling på stoppknappen & av nästa hållplats. Gå tillbaka & var nästan framme vid centrum när vi fick tag i en bulle. In på Velvet & frågar om de hittat något. Nej. In till Tjabo på Kebabbaren. Nej. Går vägen fram till busshållplatsen. Nej. Rebecka fram till polissnutarna & .. Jo, minsann. Där på en papperskorg ligger fodralet. Så himla skönt! Inte vatt någon höjdare & blivit av med brillorna. =/

Vid denna tiden har såklart sista bussen gått. Rebecka ringer en vän & han lovar han ska komma i taxi & hämta hem oss. In på Kebabbaren för å äta. Träffar på fyra helsköna snubbar i kön.
Börjar prata med Gurra, Jonas, Peter & Fredrik. Käkar ihop. Har sällan eller aldrig skrattat så oerhört mycket! Så himla roligt!! Hade fortfarande lite skrattkrampsont i magen idag när jag vaknade. :D
Bestämdes att vi skulle dra till mig å spela Yatsy. Två av killarna drog hem, men Gurra & Jonas hängde med.
Galet, säger jag bara!
Rebecka åkte till Norra med R & de andra åkte strax innan 07 imorse. Hysteriskt.

Sov några timmar. Duschade, diskade & tog bussen till Norra. La mig på soffan direkt.

Haft en rätt bra dag, får jag säga.
Vatt i Månsarp & tittat på katt. :D

Nu är klockan strax efter 22 & det är sängen. Kaffebryggaren är laddad. På AM denna gången. Inte PM. =/ Dvs, kaffet SKA vara klart när jag vaknar. Me like. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar