fredag 23 oktober 2009

Första dagen i nya hemmet..

.. har varit ganska rörig. Både för Felix & för mig.
Va uppe kl 07 & tvättade. Vi har haft en ganska bra natt, tycker jag.
Han har sovit lite hos mig & lite på soffryggen.

Han har tillbringat dagen med att antingen skrika eller sova. Inte så mycket mellanting, tycker jag. Det bekymrade mig inte så mycket att han inte ville äta. Det kan ju ta något dygn innan de vill/vågar. Å han har varit på lådan.
Det som bekymrat mig är att han har kräkts. 7 små kluddar, så vitt jag vet.
Jag & Rebecka pratade mask idag, men han skulle vara avmaskad. Också funderat på att han dragit rumpan lite i golvet. Men nä, han ska ju vara avmaskad.
Nu vid 18-tiden var jag på väg att ringa hemmet där han kom ifrån för att kontrollera att han verkligen fått avmaskningsmedel. Samma stund kommer det ett sms från J. Hon har hittat kräks med mask i. Jävla skitballe! Vi sa ju det, jag & Rebecka!
Inte konstigt att inte ens kalvsylta eller leverpastej funkade! :(

På med byxor & älgade iväg till bussen. Köpte medel & min dyrare kaffebryggare. :D På väg upp till a6 ringde jag ex-svärmor Y & tackade för presenten som kom med posten idag. Glad jag blev! Pratade en stund & när jag var på apoteket kom hon där. :) En kram, ett hej & sen hemåt.

Nu har Felix fått sin halva pilla. Det gick jättesmidigt. Lite för smidigt, tycker jag. Har dock haft koll en stund & jag kan inte hitta den. Dvs, han måste svalt den.
Haft lite sms-kontakt med J om avmaskningsmedel osv & hon tycker det här är pinsamt. Det tycker jag hon ska tycka. Jag har varit rätt jävla irriterad sista timmen.
Det här ska redan va gjort när man hämtar en kattunge. Därmed basta!

Här sitter han nu, något förnärmad över tvångsmedicineringen. :)
Sötnöt..



liten signatur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar