torsdag 15 oktober 2009

Första jobbadagen..

..på ett tag. Känns i kroppen, kan jag säga.
Dock har dagen flutit på fint som fan. Hann tom lägga kålpuddingen, så den står färdig i kylen. Bara smacka in i ugnen imån.
Ligger väldigt bra till inför imån & helgen. :)

Dagen började dock lite surt.
Min kaffebryggare krånglade för nån vecka sen. Den drog upp vattnet, men skickade inte till kannan. Hrmm.. trodde naturligtvis att jag fått hjärnsläpp & inte hällt i vatten alls. -Gör om, gör rätt!
Nej, funka inte den gången heller. Gav den ett par rejäla rundor med ättika & den funka fint igen.
Idag när jag vaknade hörde jag den på en gång. Lät inte friskt, liksom.
Så, iväg efter jobbet & skulle inhandla en ny. Måste ju såklart ha kaffet klart när jag vaknar, så mitt enda riktiga krav är just att det är timer.
Kom hem, trött, hungrig men ändock vid gott mod.
Samma jävla stund som jag kört igenom en kanna vatten så ångrade jag mig.
Jag valde en billigare sort. Varför då? Jag har råd att köpa en bättre kaffebryggare, & som Rebecka sa, att varför skulle vi inte ha en bra bryggare? Så mycket kaffe som bryggs..?
Såå, min tanke är nu att sälja denna till min mamma.
Hon har en gammal skrutt, så absolut behöver bytas ut. :P

Vi får se.. Men ett sms får min mamma om en stund! :)

Imån är det fredag & det är aw med Rebecka & Jenny. Ser jag redan fram emot!!
Centrum & Velvet, här kommer vi! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar